Meer dan 660 000 personen in Vlaanderen hebben moeite om een eenvoudige vraag te stellen en kunnen daardoor moeilijk zelfstandig dagdagelijkse dingen doen.
Bijvoorbeeld omdat ze een verstandelijke beperking of beginnende dementie hebben.
BlueAssist wil hen helpen.
Met behulp van BlueAssist-kaartjes of de BlueAssist-app voor smartphones kunnen ze hun vraag aan anderen tonen.
Bijvoorbeeld: stopt deze trein ook in Aalter?, hoeveel kost een cd?
De vragen worden vooraf door een mantelzorger of begeleider op het kaartje geschreven of in de app geplaatst.
Op die manier kunnen - dankzij BlueAssist - mensen met communicatieproblemen dagdagelijkse dingen alleen doen, zoals het openbaar vervoer nemen of boodschappen doen.
Registreer je als BlueAssistant
Wil jij de campagne mee steunen en mensen helpen die een BlueAssist-vraag stellen? Dan kun je je registreren als BlueAssistant.
Voor meer informatie, surf naar www.blueassist.eu of mail naar info@blueassist.eu.
Tien ervaringsdeskundige mantelzorgcoaches (EMC’s) gaan voortaan mantelzorgers uit hun buurt coachen om zo hun weerbaarheid te vergroten. Hier lees je …
Tien ervaringsdeskundige mantelzorgcoaches (EMC’s) gaan voortaan mantelzorgers uit hun buurt coachen om zo hun weerbaarheid te vergroten. Rita Nevelsteen is een van …
Log in of registreer je om reacties te plaatsen.