Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

07 augustus 2020 - 16:00
Mieke . plaatste een vraag

Gezocht: mantelzorgers voor thesis

Ik ben Iris Pauwels, student 1e Master Tandheelkunde aan de UGent. Gedurende de laatste 2 jaar van onze opleiding wordt er gewerkt aan onze thesis.

Mijn thesis gaat over de mogelijke barrières die mantelzorgers ondervinden bij het ondersteunen van de dagelijkse mondhygiëne en het tandartsbezoek. Naarmate mensen ouder worden, hebben ze vaker hulp nodig bij de dagelijkse activiteiten. Wij willen specifiek onderzoeken waar de mantelzorger tegenaan loopt betreft mondzorg. Hiervoor zal er een vragenlijst ontwikkeld worden. Deze vragenlijst kan echter enkel ontwikkeld worden nadat we informatie van mantelzorgers zelf hebben verzameld door middel van een persoonlijk gesprek.

Wij zoeken in het kader van dit onderzoek daarom mantelzorgers die instaan voor het ondersteunen van de dagelijkse mondhygiëne en het tandartsbezoek van een kwetsbare of zorgafhankelijke oudere. Om meer te weten te komen over de thema’s van onze vragenlijst, willen we interviews afnemen via de telefoon of een online platform (zoom, skype…). Op deze manier kunnen wij nuttige info verzamelen die bruikbaar is voor het opstellen van een vragenlijst, wat het uiteindelijke doel is van deze thesis.

Omdat jullie als mantelzorger van een kwetsbare of zorgafhankelijke oudere dus heel bruikbare informatie voor ons kunnen hebben, maken we jullie graag warm om deel te nemen aan ons onderzoek. Indien u deelneemt aan het onderzoek, hebben we éénmalig telefonisch of online contact met elkaar voor het afnemen van een interview. Het is een informatief gesprek rond jullie beleving als mantelzorger. Dit gesprek zal anoniem verwerkt worden, enkel door de onderzoekers gebruikt worden en wordt nadien vernietigd.

Indien je interesse hebt om deel te nemen aan het onderzoek of je hebt nog verdere vragen, mag je steeds contact met mij opnemen via dit e-mailadres: iris.pauwels@UGent.be of je kan me contacteren via de telefoon op +32493724145.

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.