Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

15 februari 2018 - 20:06
Linda V. plaatste een vraag

is er rond mantelzorg een wettelijk kader ?

Ik werk sinds januari bij een andere werkgever. Ik ben gisteren tijdens mijn werk opgeroepen door de alarmcentrale omdat mijn moeder gevallen was.
Vandaag krijg ik te horen dat ik een dag verlof moet nemen en daarbij verlies ik al mijn uren dat ik reeds gepresteerd heb die dag. Dit vind ik heel onrechtvaardig en onbegrijpelijk.
Waar kan ik mijn nood klagen ? De combinatie van mantelzorger en gaan werken weegt al zwaar door en dan krijg je een personeelsdienst die totaal geen begrip toont.


3
23 februari 2018 - 19:41
Tamara C. liet reactie achter

Heb je hierover vooraf geen afspraak gemaakt met HR? Ik vind het sowieso nog doen dat je zelfs de gepresteerde uren verliest! Ik denk dat dit stof is voor de vakbond!

01 april 2019 - 15:01
Erwin N. liet reactie achter

Zie mijn voorstel onder 'Forum' mantelzorg en werk... Yes, we can!

27 maart 2020 - 12:46
nele D. liet reactie achter

Er is geen wettelijk kader (nog niet jammer genoeg) maar je kan altijd aan je huisarts een attest vragen dat je hulp op dat moment vereist was. Dan heb je een doktersattest en kunnen ze hierdoor geen uren aftrekken.

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.