Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

10 september 2021 - 21:54
Sylvain C. plaatste een vraag

Zorgbudget

Voor het verkrijgen of behouden van het zorgbudget wordt nu geen goedkeuring meer gegeven door de ziekenkas maar de zieke wordt nu beoordeeld door middel van een BELRAI Screener Module 1 - IADL en Module 2 - ADL
Raar maar waar: alhoewel de gezondheidstoestand van mijn echtgenote slechter geworden is en zij meer hulp nodig heeft wordt zij niet verder erkend als zwaar zorgbehoevende. Ik heb hier toch wel mijn bedenkingen over.


1
23 december 2021 - 12:36
Victor T. liet reactie achter

Hebben die zorgpremie altijd betaald en met plezier omdat onze instelling was dat anderen er maar hun nut bij konden hebben.
Mijn echtgenote heeft sedert 2 jaar uitgezaaide longkanker gecombineerd met botkanker en Lambert-Eaton myastheen-syndroom en is volledig hulpbehoevend door bedlegerigheid.
Het kan misschien egoïstisch klinken maar de dag dat 'zij' vinden dat mijn echtgenote niet meer zwaar behoevende is en zij dus geen recht meer zou hebben op dit zorgbudget, zal die jaarlijkse premie van 53/54/55.......euro ook niet meer betaald door ons. Deurwaarder of niet, bij ons is iedereen welkom.

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.