Netwerk voor mantelzorgers, van maandag tot zondag

03 februari 2017 - 11:04
Mieke . plaatste een vraag

Liefde in tijden van mantelzorg is ...

Vul aan: liefde in tijden van mantelzorg is ...


16
03 februari 2017 - 12:23
Peter D. liet reactie achter

... niet evident!

03 februari 2017 - 18:36
Dominique M. liet reactie achter

Van relatie naar zorgpartner...niet makkelijk als het gebeurt op jongere leeftijd

03 februari 2017 - 20:16
Els S. liet reactie achter

...de stem van je demente ouder/partner zijn, als hij of zij (letterlijk en/of figuurlijk) geen stem meer heeft. Geen stem meer hebben wil immers niet zeggen: geen gevoelens meer hebben of niet meer kunnen horen...

05 februari 2017 - 19:08
Rita V. liet reactie achter

dagdagelijks.... toch weten dat je elkaar graag ziet ondanks de pijn, de gedrogeerdheid, de verlammingen en de benauwdheid die ons dagdagelijkse leven bepalen en leiden.

05 februari 2017 - 21:19
Annie B. liet reactie achter

Geen vriendschap, geen liefde meer, volledig in zichzelf gekeerd. ALS heeft het karakter van mijn partner volledig verandert. Heel pijnlijk en moeilijk.

15 februari 2017 - 12:52
jeannine T. liet reactie achter

even een reactie bij het promoten van het boek Naupaka, sorry maar het is geen voorbeeld van meeleven met je partner, de schrijfster heeft voor zich gekozen, dat lijkt me egoisme, iedereen is er niet aantoe om zo te kiezen.
dat is mijn mening, als mantelzorger moet je veel loslaten, en dat is niet eenvoudig om het evenwicht te vinden en de grens te trekken tussen meeleven en egoïsme
torel jeannine

24 april 2017 - 11:30
Anne S. liet reactie achter

Toen mijn partner 3 jaar geleden ziek werd op 47-jarige leeftijd stopte mijn "normale leven" ook

28 april 2017 - 11:56
Inge P. liet reactie achter

vanzelfsprekend ... maar toch .... heel af en toe.... om het dan keer op keer opnieuw vanzelfsprekend te vinden....

02 november 2017 - 21:01
Katrijn G. liet reactie achter

geen partnerrelatie , wel vriendschap én tijd voor de persoon waarvoor ik zorg

06 november 2017 - 01:21
Hilde D. liet reactie achter

is raar maar waar deugddoende. We zijn dit jaar 5 jaar getrouwd en mijn man is nooit een knuffelaar geweest terwijl ik er wel grote behoefte aan had. Hij is nu sinds 3 jaar ziek en ik heb er een reuzegrote knuffelaar in de plaats gekregen.

22 maart 2018 - 15:12
Jonas G. liet reactie achter

... moeilijk maar mogelijk.

23 maart 2018 - 12:06
Geertrui W. liet reactie achter

niet altijd gemakkelijk, maar o zo puur!

15 mei 2018 - 23:10
Erik D. liet reactie achter

Het woord Liefde krijgt een andere betekenis, de vroegere betekenis verdwijnt als sneeuw voor de zon..... maar toch wil je die persoon niet kwijt, integendeel..... mijn vrouw is op een paar uur tijd volledig verlamd...... begin er maar aan zonder die liefde....

05 juni 2018 - 12:12
Janien N. liet reactie achter

Liefde ... wordt vooral zorgen voor, je zorgen maken om, zijn ogen en oren zijn, hem willen beschermen voor niet-meer-kunnen wat vroeger wel vanzelfsprekend was ... liefde, een warm kloppend hart voor de man waar je 40 jaar geleden in goede gezondheid voor koos! En toch blijft de liefde ... een knipoog, een hand op je arm, een dikke knuffel, een onverwachte zoen ... 't zijn de kleine onbetaalbare tekentjes die de liefde levend houden, die mij overeind houden en me weer moed geven, kracht geven. Ik zie je graag ... zonder al te veel holle woorden, zonder franjes ... ik hou van je om wie je bent ook nu je 'anders' geworden bent! ♥

22 november 2018 - 23:01
Steven V. liet reactie achter

...moeilijk. Waar is mijn "lief"? Waar is mijn "minnares"? Waar is mijn "partner in crime"? Ik zie vaak slechts een patiënte, iemand die mij nodig heeft, afhankelijk is... niet meer op gelijke voet staat / kan staan.

En ik hou van haar... ze is zo mooi, zo sterk... vecht elke dag, de hele dag. Ik ben vaak jaloers op haar kracht en doorzettingsvermogen.

Maar soms denk ik ook:
"Is dit het dan?"

14 december 2018 - 00:53
Katy D. liet reactie achter

....onmisbaar, want "zonder" gaat het niet!

Je leert het kindje eten
want papjes moeten op
je leert het kindje lopen
je leert het "paardje hop"
je leert het kindje spreken
mammie, zegt het al
en wuiven met het handje
en rollen met de bal
je leert het kindje 'n dansje
'n dansje en 'n lied
wie leert het kindje "liefde"
want "zonder" gaat het niet.

- Toon Hermans

In elk van ons zit dat kindje, levenslang, ook in wie mantelzorgt :-)

Alleen ingelogde gebruikers kunnen een reactie toevoegen. Je kan hier inloggen of hier registreren als je nog geen account hebt.